برترین های کسب و کارپزشکی

چربی سوز قوی طبیعی

مواد چربی سوز به موادی گفته می شود که با افزایش متابولیسم بدن منجر به چربی سوزی و دفع مواد زاید از بدن می شوند. بهترین چربی سوزها دارای تاثیرات مثبتی در کاهش وزن بوده و کمترین عوارض را به همراه دارند. چربی سوزهای طبیعی و گیاهی جزو بهترین انواع چربی سوز محسوب می شوند.

چربی سوزها یکی از بحث برانگیزترین مکمل های موجود در بازار هستند. با توجه به افزایش روند استفاده از غذاهای آماده و نیمه آماده، فست فودها و غذاهای پرکالری و در مقابل کاهش تحرک و فعالیتهای بدنی و عدم استفاده از گن لاغری اصل ترکیه ، افراد زیادی با مشکل افزایش وزن مواجه هستند. در این میان جستجو برای یافتن بهترین چربی سوز و کاهش وزن موثر تبدیل به موضوعی جنجالی شده است.

چربی سوز چیست؟

چربی سوزها به دسته ای از مواد گفته می شود که باعث افزایش متابولیسم بدن، کاهش جذب چربی و یا افزایش استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن می شوند. به عبارتی چربی سوزها در نهایت منجر به کاهش حجم چربی در بدن به روش های مختلف می شوند. بهترین چربی سوزها آنهایی است که بیشترین مقدار کاهش حجم سلول های چربی را در بدن به همراه داشته باشند. البته در کنار این خاصیت اصلی چربی سوز، داشتن کمترین عوارض نیز اهمیت ویژه دارد.

چربی سوزهای طبیعی و گیاهی این ویژگی را دارند که به دلیل ترکیب و ساختار طبیعی خود کمترین میزان عوارض را در بر دارند. چربی سوزها اغلب در افزایش چربی سوزی بدن موثر بوده ولی ممکن است برای سلامت بدن ضرر داشته باشند. سلول های چربی یکی از مقاوم ترین سلول های موجود در بدن هستند که به طور عادی کمتر برای تامین انرژی استفاده می شوند. بهترین چربی سوزها با افزایش متابولیسم بدن موجب استفاده از سلول های چربی می شوند. گن لاغری لباس مجلسی  کاری مشابه همین چربی سوزها انجام میدهد.

چربی سوزها چطور باعث کاهش وزن می شوند؟

بهترین چربی سوزها آنهایی هستند که در عین عوارض کم چربی سوزی بیشتری در پی داشته باشد. به طور کلی افزایش چربی سوزی منجر به کاهش حجم سلول های چربی در بدن و در نتیجه کاهش وزن می شود. ویژگی مشترکی که تمام چربی سوزها دارند، کمک به افزایش متابولیسم بدن است. افزایش متابولیسم با افزایش سوزاندن سلول های چربی و بالا رفتن دمای بدن همراه است. تولید انرژی گرمایی در بدن ناشی از سوزاندن سلول های چربی به مرور منجر به کاهش حجم و اندازه سلول های چربی می شود.

مشخصه دیگر مواد چربی سوز ایجاد احساس سیری در افراد از طریق افزایش سطح هورمون های سیری در بدن است. این عامل منجر به کاهش اشتها و محدودیت در ورود کالری به بدن می شود. همزمان با این کار، سطح هورمون های گرسنگی در بدن کاهش می یابد. بدین ترتیب مواد چربی سوز به کاهش وزن بدن کمک می کنند. بهترین چربی سوزها اعم از طبیعی، گیاهی و یا شیمیایی بر این اساس اقدام به سوزاندن بافت چربی و دفع مواد چربی از بدن می کنند.

نوشیدنی چربی سوز و ورزش

ورزش کردن و فعالیت‌های سنگین باعث افزایش سوخت‌وساز در بدن می‌شود. زمانی که بدن شما برای ادامه عملکرد خود نیاز به انرژی داشته باشد، شروع به سوزاندن مواد مختلف می‌کند. چربی‌ها در اولویت قرار دارند، اما غالب اوقات مقاومت کرده و روند سوختن را کند می‌کنند.

تصور کنید قصد کاشتن دانه‌ای را در زمینی که سفت شده، دارید. ابتدا باید آن را به‌خوبی شخم بزنید و خاک را آماده کنید. مصرف نوشیدنی های چربی سوز نیز به آماده کردن بدن برای سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند، در واقع این خوراکی‌ها هیزم آتش سوزاندن چربی‌ها خواهند شد. این نوشیدنی‌ها باعث ایجاد حس سیری و کاهش مصرف کالری می‌شوند. در واقع اگر هنگام ورزش از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید، مستقیماً به هدف خواهید زد.

انواع نوشیدنی‌های چربی سوز برای ورزش کدامند؟

در ادامه انواع نوشیدنی چربی سوز را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با مشورت پزشک متخصص و مربی ورزشتان آن‌ها را قبل، در حین و بعد تمرین مصرف کنید.

آب سبزیجات

طبیعت برای هر معضلی چاره‌ای دارد، تنها کافی است آن را بدانید و به آن عمل کنید. آب سبزیجات به‌خصوص آب کرفس، یک محرک فوق‌العاده برای چربی سوزی است. با نوشیدن آب سبزیجات چربی سوز مصرف کربوهیدرات را کاهش می‌دهید و مستقیماً با ساختار چربی‌های قدیمی بدن بخصوص نواحی شکم و پهلو حمله خواهید کرد. تصور کنید می‌خواهید دیوار بزرگی را تخریب کنید، آب سبزیجات تجهیزات لازم شما برای این کار خواهد بود. علاوه بر این، مصرف آب سبزیجات، باعث جذب فیبر خوراکی می‌شود. فیبر می‌تواند با ایجاد حس سیری، اشتهای شما را کاهش داده و باعث کاهش وزن شما شود. آب سبزیجات نه‌ تنها از بهترین نوشیدنی های چربی سوز است، بلکه یک خوراکی فوق‌العاده برای سم‌زدایی بدن است.

چای سبز

چای سبز را می‌توان یک پادشاه بزرگ در میان نوشیدنی های چربی سوز دانست. کاتچین یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی برای چربی‌سوزی است که به‌وفور در چای سبز مشاهده می‌شود. قطعاً چاقی شکم و چربی‌های نواحی شکم و پهلو، بدترین نوع چاقی است ک به‌سختی هم آب می‌شود و افراد را در این مسیر به دردسر می‌اندازد. چای سبز می‌تواند حل‌کننده مشکل شما باشد. این نوشیدنی چربی‌سوز، به آزاد کردن سلول‌های چربی در شکم، آن‌ها را در معرض از بین رفتن قرار می‌دهد. یک دوره از این چای فوق‌العاده در هنگام ورزش استفاده کنید تا تأثیرات آن را به‌وضوح ببینید.

اسموتی‌ها

اسموتی‌ها نوعی از نوشیدنی های چربی سوز در حین ورزش هستند که با شیوه‌های مختلفی درست می‌شوند. این نوشیدنی‌ها پرکالری، معدنی از فیبر و پروتئین هستند. ساختار این نوشیدنی‌ها به نحوی است که انرژی‌بخش و چرب‌سوز هستند و بیشتر در نواحی شکم و پهلو آثار خود را نشان می‌دهند.اسموتی‌ها را می‌توانید با طعم‌های مختلف درست کنید و جانشین نوشیدنی‌های شیرین و مضر قرار دهید تا هم از خوردن آن‌ها لذت ببرید و هم از فواید آن بهره‌مند شوید.

قهوه

شاید تعجب اگر بدانید که نوشیدن قهوه به خصوص قبل و در حین تمرین به چربی‌سوزی بیشتر منجر می‌شود. سوزاندن چربی بیشتر پس از مصرف کافئین، به تعامل بین کافئین و اسیدهای چرب بدن ما ربط دارد. اسیدهای چرب در واقع، بلوک‌های سازنده چربی هستند و می‌توانند انرژی بدن شما را تامین کنند. کافئین به دلیل ترشح بیشتر آدرنالین، فرآیند لیپولیز (فرآیندی که در آن چربی ها تجزیه می‌شوند) را تقویت می کند. سپس لیپولیز باعث تولید اسیدهای چرب می‌شود. در نهایت این اسیدهای چرب در خون آزاد شده و به عضله منتقل می‌شوند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار بگیرند.

چای ماچا

ماچا نوعی چای سبز پودری است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه کاتچین است. کاتچین‌های حاصل از ماچا به سیستم ایمنی بدن، چربی‌سوزی در حین تمرین و ترمیم عضلات کمک می‌کند. کاتچین‌ همچنین با توقف استفاده از گلوکز برای به دست آورن انرژی، سطح لاکتات را در خون و عضلات کاهش می‌دهد و در نتیجه به بهبود استقامت برای تمرین و تناسب اندام کمک می‌کند. خوب است قبل از شروع تمرین، چای ماچا این نوشیدنی چربی سوز بنوشید.

فیبر محلول

فیبرها به دو گروه محلول و غیر محلول تقسیم می‌شوند. فیبر محلول در دستگاه گوارش آب به خود جذب می‌کند شکل ژل مانند به نام ویسکوز به خود می‌گیرد. حالا چرا می‌گوییم فیبر چربی سوز است؟ در پژوهش‌ها به اثبات رسیده که فیبر محلول با تحت کنترل گرفتن اشتها به چربی سوزی کمک می‌کند. فیبر محلول سطح هورمون‌های سیری مانند PYY و GLP-1 را افزایش می‌دهد و در طرف مقابل باعث کاهش هورمون گرسنگی گرلین می‌گردد. فیبر محلول سرعت حرکت مواد مغذی از معده به روده را کمتر می‌کند. با حرکت آهسته‌تر مواد غذایی بدن شما زمان بیشتری برای گوارش و جذب مواد مغذی دارد و در نتیجه شما برای مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید.

حتما برای شما هم سوال شده چی بخوریم که فیبر بالا داشته باشد و ما در مطلب مواد غذایی سرشار از فیبر به طور کامل توضیح داده‌ایم. از منابع فیبر محلول می‌توان به دانه سیب، مرکبات، جو دو سر، توت فرنگی، برنج قهوه‌ای، عدس و لوبیا اشاره کرد. یکی دیگر از روش‌هایی که فیبر محلول به چربی سوزی کمک می‌کند کاهش تعداد کالری‌های جذب شده از مواد خوراکی است. در یک پژوهش رژیم‌هایی با مقدار متفاوت چربی و فیبر داشتند. محققان متوجه شدند افرادی که فیبر بیشتری در رژیم خود داشتند چربی و کالری کمتری از رژیم خود جذب کردند.

یوهیم‌بین

یوهیم‌بین ماده‌ای است که از درختی در مرکز و غرب آفریقا به دست می‌آید. مصرف رایج این ماده برای تحریک قوای جنسی می‌باشد اما خاصیت چربی سوزی هم دارد. یوهیم‌بین با مسدود کردن گیرنده‌هایی به نام آلفا ۲ آندروژنیک به چربی سوزی کمک می‌کند. این گیرنده‌ها معمولا به آدرنالین چسبیده و اثرات این هورمون را سرکوب می‌کند. اما این ماده بدن را به سوزاندن چربی به عنوان منبع سوخت تشویق می‌کند. از آنجایی که یوهیم‌بین گیرنده‌های گفته شده را مسدود می‌کند قادر به طولانی کردن اثرات آدرنالین بوده و چربی بیشتری برای استفاده به عنوان سوخت می‌شکند. اگر از این ماده به درستی استفاده کنید و رژیم خود را رعایت کنید و شکم بند لاغری زنانه را هنگام ورزش های هفتگی فراموش نکنید، قطعا به تناسب اندام عالی خواهید رسید.

پژوهش انجام شده بر روی ۲۰ بازیکن ممتاز فوتبال نشان داد که مصرف ۱۰ میلی گرم از یوهیم‌بین برای ۲ بار در روز به فوتبالیست‌ها کمک کرد تا تنها در ۳ هفته اول ۲.۲ درصد از چربی‌های بدن را آب کنند. در نظر بگیرید که این فوتبالیست‌ها توده چربی بسیار پایینی داشتند، بنابراین کاهش ۲.۲ درصدی چربی بدن عدد بسیار قابل ملاحظه‌ای است. پس می توان گفت که این ماده چربی سوز خوبی است. همچنین آزمایش‌های انجام شده بر روی حیوانات نشان داد که یوهیم بین به سرکوب اشتها کمک می‌کند. با در نظر گرفتن تمام یافته‌های به دست آمده نیاز به اطلاعات بیشتری داریم تا بتوان مکمل یوهیم بین را به عنوان یک چربی سوز طبیعی توصیه کرد.

به این خاطر که یوهیم بین سطح آدرنالین را بالا نگه می‌دارد ممکن است باعث به وجود آمدن برخی عوارض جانبی مانند سرگیجه، اضطراب، حمله های ناگهانی و فشار خون بالا می‌شود. همچنین یوهیم بین با داروهای پزشکی فشار خون و افسردگی تداخل دارد. اگر از چنین داروهایی استفاده می‌کنید پس بهتر است که قبل از مصرف یوهیم بین با دکتر مشورت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا