برترین های کسب و کارپزشکی

طرز تهیه دمنوش قهوه سبز

طرز تهیه قهوه سبز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. درواقع خواص این نوع قهوه و تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری موجب افزایش مصرف قهوه سبز شده است. شما به‌راحتی می‌توانید این قهوه را در منزل دم کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

در این مقاله از اسنپ فود قصد داریم درباره ماده موثر قهوه سبز، خواص و عوارض مصرف قهوه سبز و تاثیر آن بر لاغری و توضیح داده و همچنین نحوه مصرف قهوه سبز را آموزش دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید. اگر دوست دارید تهیه نوشیدنی‌های مختلف با قهوه معمولی را نیز بدانید، را دنبال کنید.

قهوه سبز
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان پخت 12 دقیقه
میزان سختی کم

یکی از روش‌های استفاده از قهوه سوپریم دکتر بیز بوده که درواقع همان قهوه‌ی نارسیده است. به‌دلیل همین نارسیده‌ و کال‌بودن، برخلاف قهوه‌ی معمولی، رنگ آن سبز بوده و ناگفته پیداست که اسم آن هم از روی رنگش انتخاب کرده‌اند. این نوع قهوه، در مقایسه با قهوه‌ی رست‌شده، سفت‌تر بوده و آسیاب‌کردن آن کار دشواری است؛ به‌همین دلیل، بسیاری از افراد طرز تهیه قهوه سبز با دانه‌های این قهوه را ترجیح می‌دهند. میزان کافئین قهوه سبز 20 درصد قهوه معمولی است و طعم این قهوه به قهوه‌هایی که می‌شناسیم شبیه نبوده و بیشتر به دمنوش‌های گیاهی شباهت دارد.

طرز مصرف قهوه سبز

زیاده‌روی در مصرف قهوه سبز ممکن است دردسرآفرین شود، به همین دلیل نباید آن را بیش از 2 فنجان در روز مصرف کرد. شما می‌توانید این قهوه را به‌صورت گرم یا سرد نوش جان کنید، اما اغلب افراد تمایل دارند آن را مانند به‌صورت سرد مصرف کنند. تهیه قهوه سبز چندان دشوار نبوده و پیچیدگی خاصی ندارد؛ شما می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه‌ خود، طعم‌های مختلفی به آن اضافه کنید.

در روش مصرف قهوه سبز آن را دو صورت دم می‌کنند؛ تفاوت عمده‌ی این دو طرز تهیه، در آسیاب‌شدن یا نشدن دانه‌های قهوه است که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم. توجه داشته باشید که غلظت قهوه و طعم آن به طبع و ذائقه‌ی شما بستگی دارد. نحوه درست كردن قهوه سبز براي لاغري با هر دو روش امکان‌پذیر است.

طرز تهیه قهوه سبز آسیاب شده

برای درست کردن این نوع قهوه سبز، باید پودر قهوه سبز آسیاب شده تهیه کنید. این نوشیدنی را مانند آماده می‌کنیم.

مواد اولیه برای تهیه قهوه سبز آسیاب شده

برای تهیه قهوه سبز مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قهوه سبز آسیاب شده 50 گرم
آب 350 میلی لیتر

دستور تهیه قهوه سبز آسیاب شده

در ادامه مراحل تهیه قوه سبز با پودر آسیاب شده را توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول: قهوه سبز آسیاب شده را با آب سرد مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: مخلوط قهوه و آب سرد را در قهوه‌جوش متوسط بریزید و اجازه دهید به‌مدت ۱۲ دقیقه روی اجاق مانده تا بجوشد. در تمام مدتی که روی شعله قرار دارد، محلول را هم بزنید.
  • مرحله سوم: به‌محض جوشیدن قهوه، آن را از روی شعله بردارید و بگذارید ته‌نشین شود.
  • مرحله چهارم: اندکی که قهوه ته‌نشین شد و دمای آن کاهش یافت، قهوه را از صافی رد کنید. می‌توانید آن را به صورت گرم یا خنک مصرف کنید.
  • مرحله پنجم: بسته به سلیقه و ذائقه خود، قهوه سبز را با عسل، شکر، هل، دارچین یا نعناع میل کنید.

طرز تهیه قهوه سبز دم کرده (آسیاب نشده)

نحوه دم کردن قهوه سبز با دانه‌های قهوه و به صورت آسیاب نشده نیز انجام می‌شود که کار آسانی است و نوشیدنی شما در مدت زمان کوتاهی تهیه می‌شود.

مواد اولیه برای تهیه قهوه سبز دم کرده

برای طرز دم کردن قهوه سبز آسیاب نشده به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
دانه قهوه سبز 10 گرم
آب 100 میلی گرم

دستور تهیه قهوه سبز دم کرده

مراحل زیر را برای درست کردن قهوه سبز با دانه‌های قهوه دنبال کنید:

  • مرحله اول: آب را با دانه‌های قهوه مخلوط کنید. این کار را از یک شب قبل انجام دهید و اجازه دهید دانه‌های قهوه کاملا خیس بخورند.
  • مرحله دوم: قهوه مخلوط در آب را داخل قهوه‌جوش بریزید و ۱۲ دقیقه روی شعله بگذارید تا بجوشد. در مدتی که قهوه در حال جوشیدن است آن را هم بزنید که دانه‌های قهوه ته‌نشین نشوند.
  • مرحله سوم: قهوه را از روی شعله بردارید و آن را از صافی بگذرانید و اجازه دهید کمی سرد شود. شما می‌توانید قهوه سبز را به‌صورت گرم یا سرد نوش جان کنید.
  • مرحله چهارم: می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه خود، قهوه سبز را با عسل، شکر، هل، دارچین یا نعناع میل کنید.

در انتها طرز تهیه این قهوه، پیشنهاد می‌کنیم که را نیز مطالعه کنید و قهوه‌های بیشتری تهیه کنید.

خواص قهوه سبز چیست؟

با توجه به اینکه نوشیدنی‌های سرد مانند طرفداران زیادی دارد، قهوه فوری سوپریم را نیز بیشتر افراد به صورت خنک مصرف می‌کنند که بر افزایش یا کاهش خواص این نوشیدنی تاثیری ندارد. برای قهوه سبز خواص فراوانی عنوان کرده‌اند، اما نکته‌ی مهم این است که در کنار برشمردن فایده‌ها و ضررهای این نوع از قهوه، نباید در هیچ یک از موارد اغراق کرد. گفتنی است بسیاری از این موارد هنوز در حد ادعاست و تحقیقات علمی دقیق درباره آن‌ها انجام نشده است. با این وجود از جمله خواص قهوه سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • در رفع میگرن موثر است.
  • برای رفع تب‌های موضعی سودمند خواهد بود.
  • در افرادی که زیاد می‌خوابند، موجب معتدل کردن خواب می‌شود.
  • اگر بخور داده شود برای کاهش چشم درد ناشی از زکام تاثیر دارد.
  • در مقایسه با قهوه‌ی معمولی، اثرات ضد دیابتی‌ بیشتری دارد.
  • به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، سطح رادیکال‌های آزاد را کاهش داده و خواص ضد سرطانی دارد.
  • فشار خون را تنظیم می‌کند.
  • در مقایسه با قهوه معمولی کافئین کمتری داشته و برای کسانی که تپش قلب دارند، مناسب‌تر است.
  • کلسترول را کاهش می‌دهد.
  • خواص ملین دارد.

کلروژنیک اسید، ماده‌ی اصلی و مؤثر قهوه سبز

کلروژنیک اسید یک آنتی‌اکسیدان عصبی است و جلوی التهاب دستگاه عصبی را می‌گیرد. از این ماده در داروهای ملین هم استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را در گلابی،‌ بادمجان، گوجه فرنگی، بلوبری، توت فرنگی و سیب زمینی هم پیدا کرد. قهوه‌ی رسیده، در مقایسه با قهوه سبز، میزان کمتری کلروژنیک اسید دارد. شما بعد از آشنایی با به‌راحتی می‌توانید به یکی از منابع تامین این ماده دسترسی داشته باشید.

تأثیر قهوه سبز بر لاغری

روش‌های فراوانی برای لاغر شدن وجود دارد و فقط یکی از آن‌ها نوشیدن قهوه سبز است. درباره‌ی تاثیر قهوه سبز بر لاغری باید به خاطر داشت که بسیاری از مواردی که در این باره گفته می‌شود به طور قطعی اثبات نشده‌اند. مصرف قهوه سبز موجب افزایش متابولیسم بدن و درنتیجه افزایش چربی‌سوزی می‌شود. این مورد را می‌توان برای قهوه‌ی معمولی مانند نیز در نظر گرفت، اما به‌دلیل کمتر بودن کافئین قهوه سبز، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند طرز تهیه قهوه سبز را یاد بگیرند و از آن برای لاغری استفاده کنند.

بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری | پودر قهوه سبز را چگونه بخوریم

کاهش اشتها از دیگر سازوکارهای این قهوه برای لاغری است؛ طبیعتاً با کاهش اشتها مصرف غذا نیز پایین می‌آید. ازجمله دیگر مواردی که برای نحوه‌ی تاثیر قهوه سبز بر لاغری گفته می‌شود، جلوگیری از جذب بعضی از قندها و درنتیجه بالاتر نرفتن حجم توده‌ی چربی است.

عوارض مصرف قهوه سبز

افراط در مصرف هر نوشیدنی مفیدی مانند قهوه سبز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. از جمله آسیب‌های مصرف بیش از حد قهوه سبز، می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت.

  • ایجاد سردردهای مزمن
  • نفخ در دستگاه گوارش
  • فشار به سلول‌های داخل چشم به‌دلیل وجود کافئین
  • دفع کلسیم و ایجاد پوکی استخوان
  • اضطراب و بی‌قراری

قهوه سبز، قهوه ای با طعم خاص و متفاوت

در این مطلب طرز تهیه قهوه سبز را با دو روش و با استفاده از پودر و دانه‌های قهوه سبز آموزش دادیم و به خواص و مضرات قهوه سبز اشاره کردیم. اگر به نوشیدنی‌های بر پایه قوه معمولی علاقه‌مند هستید، را نیز مطالعه کنید.

شما می‌توانید این نوشیدنی یا انواع قهوه را در منزل تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید، اما راه آسان‌تر، سفارش از اسنپ فود است. با این روش می‌توانید نوشیدنی‌های مورد نیاز خود رقهوه سبز به برشته یا رست نشده گفته می شود که دارای خواص گیاهی مختلفی است و به گفته برخی پزشکان برای لاغری مفید است. اغلب اوقات در لاغری و رژیم های غذایی استفاده می شود قبل از این که تصمیم بگیرید میل کنید با، در این مطلب با  با روش سبز آشنا می شوید.

توصیه می کنیم قبل از سبز (به خصوص بیماران قلبی) حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

برای تهیه قهوه سبز دو روش وجود دارد.

دم آوری قهوه سبز با دانه یا قهوه اسیاب شده

تهیه قهوه سبز با دانه قهوه:

در این روش از دانه قهوه برای تهیه استفاه می شود، به دلیل زمان بر بودن این روش بهتر است کمی بیشتر از نیاز هر روز تهیه کنید.

  • ۱۰ گرم دانه قهوه سبز (مقدار پیشنهادی)
  • ۱۵۰ میلی لیتر آب گرم
  • بنا به سلیقه شخصی شما عسل, شکر یا هل

بیشتر بخوانید: قیمت قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا